קידום אורגני - SEO

מה זה בכלל קידום אורגני –SEO ?

Search Engine Optimization אופטימיזציה למנועי החיפוש.

בהסבר פשוט: המטרה של google  היא לתת לגולש את התוכן הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש שהוא הקליד, ופה המטרה שלנו כמקדמי האתר לתת את התוכן הטוב והאיכותי ביותר כדי להתקדם בתוצאות החיפוש של google וכך להגיע אל הגולש ולספק לו את המענה למה שחיפש.

איך נעשה זאת נכון?

כדי לבלוט ולקדם את האתר אנחנו צריכים לכתוב מאמרים בעלי תוכן איכותי ומענין,

תוכן כזה שהגולש פשוט ירצה להמשיך ולקרוא.

תוכן שיתן מידע רלוונטי מלא ככל האפשר לשאילתא של הגולש.

כתיבה נכונה של המאמרים יכולה ליצור לנו קישורים איכותיים ביותר ומסייעת לנו בכך ליצור תנועת גולשים רחבה לאתר,  חוזק הקישור שלנו, יצירת וותק וצפיות.

הקידום ב SEO  מורכב משני פרמטרים

On site פעולות שאנו מבצעים בסביבת האתר על מנת לשפר אותו ולהפוך אותו למקודם יותר.

בין היתר: תוכן, מהירות, אבטחה, התאמה למובייל, ניווט וכו'

Off siteפעולות שאנו מבצעים מחוץ לאתר על מנת לקדם את האתר או עמודים ספציפיים בתוכו  פעולות אלו מסייעות בין היתר בהגדלת התנועה לאתר ובחיבור בין זירות דיגיטליות.

בין היתר: קישורים, רשתות חברתיות, ניתוח ומדידה , אינדקסים וכו'

איך לכתוב מאמר תוכן רלוונטי ומעניין?

  • בחירת נושא והגדרת כותרת רלוונטית – הנושא צריך להיות ממוקד, והכותרת צריכה להיות אטרקטיבית, ככל שתהיו אטרקטיביים כך יש סבירות יותר גבוהה שהגולש ימשך לכתבה וימשיך לקרוא ולא יעזוב מיד. כותרת פחות מעניינת ורלוונטית תגרום לגולש פחות התעניינות ונטישה יותר מהירה מהאתר שלנו.
  • מחקר מילות מפתח- מבחינת קידום אתרים רצוי וצריך לערוך מחקר של המילים הרלוונטיות לנושא שאנחנו רוצים לכתוב עליו,  נבחר לנו את מילות המפתח הרלוונטיות ונשלב אותן במאמר שלנו,   ההמלצה היא  שילוב של בין 1.5%-3% צפיפות מילות המפתח בטקסט.
  • אורך הטקסט – המינימום המומלץ לטקסט הוא 350 מילים לפחות תלוי בתחום עליו כותבים.
  • גוף המאמר צריך להיות מחולק לכותרת, נושא, פסקאות, תתי כותרת, ותתי נושא.
  • כתיבת המאמר – השתדלו לכסות במאמר את הנושא הספציפי עליו בחרתם לכתוב ולא להוסיף עוד מידע שלא רלוונטי לנושא, המטרה שלנו היא לתת לגולש את המידע הרלוונטי למה שחיפש בדיוק!
  • שילוב תמונות- כדאי לשלב תמונה שמתאימה למאמר, מאמר עם תמונה רלוונטית מחזק את הקידום האורגני באתר.

לסיכום –  אנו חיים בעולם שהמידע בו נגיש וזמין לכל אחד, קשה מאוד לבלוט בו ולכן הצורך שלנו כדי לבלוט הוא לתת את התוכן השווה המעניין והאיכותי ביותר.